ببینید | دلقک روی خط دروازه

فینال جام اروپا در سال 1984 وقتی کار لیورپول انگلیس در برابر تیم آث رم با تساوی به پنالتی می‌کشد اتفاق جالبی می‌افتد که هنوز هم جزوی از تصاویر ماندگار تاریخ فوتبال است، پنالتی‌ها به صورت مساوی به ضربه آخر کشیده شده و آنجاست که دروازبان وقت لیورپول یعنی «بروس گروبلار» درون دروازه دست به حرکات عجیب و غریبی می‌زند، می‌خندد و پیش از ضربه همچون یک دلقک سیرک حرکات خنده‌داری می‌کند تا تمرکز بازیکن رم را به هم بزند، همین تاکتیک باعث می‌شود ضربه بازیکن رمی به بیرون دروازه فرستاده شود و نام لیورپول به عنوان قهرمان جام اروپای آن سال ثبت شود.
کد خبر: ۱۳۷۰۰۳۴
تعداد بازدید : 417

حالا و پس از گذشت 30 سال از آن روز دوباره این اتفاق تکرار شده و «اندرو ردیمن» دروازبان تیم ملی استرالیا با این تکنیک توانسته تیم این کشور را در یک بازی تراژیک راهی جام جهانی قطر کند.

ردمین به عنوان دروازبان تعویضی دقیقه 120 وارد بازی شد، معنی تعویض در این دقیقه این است که تنها وظیفه محول شده به او ایستادگی در برابر پنالتی‌ها است، شرایط به گونه‌ای پیش رفت که کار به ضربه نهایی رسید و همانجا بود که ردمین هم دست به حرکات عجیب و غریب روی خط دروازه زد و آنقدر این کار را ادامه داد تا بازیکن تیم فوتبال پرو ضربه‌اش را به دستان این دروازبان بکوبد و استرالیا راهی جام جهانی شود.

ردیمن در حالی حالا قهرمان استرالیایی‌هاست که تا همین چند ماه پیش قرار بود قید فوتبال ر ا بزند و در یک مدرسه ابتدایی در استرالیا معلمی کند! شاهکار دیگر او هم در این مسابقه مربوط به سرقت بطری آب دروازبان پرویی است، بطری که از قرار معلوم نام پنالتی‌زننده‌ها را قید کرده بود و توسط «ردیمن» بعد از پنالتی اول به پشت دروازه پرتاب شد تا دسترسی دروازبان پرویی را به این نام‌ها قطع کند! رسانه‌های استرالیایی که سرخوش از این پیروزی و صعود به جام جهانی هستند همین حالا لقب «جنبده طوسی» به او داده‌اند، بازیکنی که توانست تیم ملی کشورش را با مهار یک ضربه پنالتی به جام جهانی قطر بفرستد.

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها